duminică, 14 decembrie 2008

Ingredientele campaniei electorale in 2008, la Galati.

Anul 2008 este un an de progres in managementul de campanie electorala, la Galati.
Candidatii care au fost sub obladuirea marilor sigle de partid au folosit template ul de campanie electorala pe care acestea le-au considerat de succes, de aceea au si impus ca un buget al canidatului este necesar pentru participarea la alegeri.
Nu stiu insa cum si de unde isi vor scoate banii inapoi, daca salariul mediu este in jur de 1500euro pentru parlamentari si in timpul campaniei ei au cheltuit un minim de 15000 euro, altii avanseaza media de 30000euro, cum e cazul Galatiului.
Cu asemenea cheltuiala, practic un parlamentar, va trai din diurne, din bonurile de benzina sau din ajutoarele de acasa, ca sa poata amortiza cheltuielile din campanie.
Ce au de facut parlamentarii care insa au luat bani, sunt imprumutati, si trebuie sa ii dea inapoi cu dobinda?
Mai problematic insa este pentru cei care s-au imprumutat, au participat la alegeri si nu au cistigat, pentru ei este cu mult mai problematic, mai ales ca deja suntem in pragul profund al crizei.
Sorin Oprescu avansa afirmatii legate de faptul ca se vocifera ca cine ajunge ministru si nu are, la sfirsitul mandatului, 'un milion de euri ai sai', a fost degeaba ministru.
Deci un simplu parlamentar daca a facut cheltuieli masive sa ajunga in parlament si traieste doar din salariu, e cam cu belea si se lasa cu saracie si uitare? Il lasa nevasta? Ramine fara amanta?
Amanta este si ea un fel de masina de lux, multi si-o doresc, unii isi fac pofta si arata asta iar desteptii tac si gusta din cei mai spectaculosi nuri din clasament.
Revenind la templatul de campanie electorala din colegii, la Galati, toti candidatii importanti au avut sedii de campanie, echipe de tineri distribuitori de tiparituri si fulare, bannere si panouri outdoor, afise gigantice, panouri mobile, de tip 'bacanie', staff, site uri si bloguri.
In sediile de campanie s-au tinut sedintele, au fost facut declaratii presei si au fost concepute ziarele marilor candidati, au fost populate cu secretarul de sediu de campanie, au aparut purtatorii de cuvint si rar au fost vazuti 'sforarii', acesti 'hrebi', unii grozavi si temuti, altii debutanti si de neneglijat.
Blogurile si site urile au avut efecte colaterale, ziarele locale au fost citite fara efect, ziarele proprii, daca au aparut, au fost citite de electoratul activ si expus, adica de batrinii pensionari.
Cel mai de efect a fost campania din 'usa in usa', unde aproprierea de oameni au dat roade la Bogdan Ciuca(PC) si doctorita Rosca(PSD).
Liderii si candidatii PD L au folosit 'tractiunea Basescu', in constiinta publica, tinerii insa au intrat in casele oamenilor si au stat printre ei, cum e cazul lui Mihail Boldea(PD L) si Marius Necula(PD L), ultimul chiar are un program propriu, programul 'OM BUN', cu care se lupta de ani, de pe cind era la PSD, sa il promoveze si sa il continue.
Caravanele electorale au fost dominanta PD L, promovarea imaginii candidatilor Iulian ARAMA si Doru Resmerita a devenit mai dinamica, prin folosirea caravanelor electorale.
Panourile outdoor, in special afisajul pe fetele blocurilor, nu au adus roade nici lui Sandu Traian, nici lui Mircea Ispas si nici lui Iulian Arama sau Doru Resmerita. Ele au efect in confruntarile dintre titani, cum au fost cazul candidatilor pentru primar sau daca se inclestau, ca in trecut, partidele.
Investitia in televiziunea locala, a PSD ului galatean, a dat roade in timp si au fost culese si la campania actuala. Buna relatie dintre Florin Paslaru, directorul TVG si Florin Melinte, directorul teatrului muzical, apropierea de primarul Dumitru Nicolae, au facut posibila gasirea de fonduri pentru modernizarea teatrului, realizarea marilor adunari dar si transmisiunea lor in direct, folosind TV Galati.
Nu as neglija efectul iesirii pe postul de televiziune galatean, singurul receptionat si aerian si transmis in toate retelele de cablu, in campanie dar mai ales inainte de aceasta, au contat si rezultatele s-au simtit in campania electorala.
Uninominalul a privatizat in colegii imaginea partidelor prin candidatii care au participat.
Ei au folosit, la scara colegiilor, ceea ce partidele au facut la nivelul marilor structuri administrative.
Unii candidati, foarte putini, au militat pentru solutiile pe termen scurt la problemele dureroase, majoritatea 'era mai buna decit cei de la putere', nimeni dar absolut nimeni nu stie cum va arata viat anoastra miine.
Este ca si cum bucataria, care a explodat de la gaze, a luat deja foc dar in sufragerie, pe masuta sunt prajituri si bauturi fine, care merita gustate, nu-i asa?
Problema este ca apartamentul este la etaj superior, nu exista scara de incendiu si focul a blocat deja liftul...enjoy!

Niciun comentariu: