luni, 1 decembrie 2008

Dupa campania electorala pentru parlament la Galati, lipseste un 'Bideu'?!

A lipsit spectaculosul in aceasta campanie electorala la Galati, poate pentru ca media este deja mai cuminte decit in urma cu ani de zile, radiourile sunt altele astazi si 'partea de pasional' din public este cu mult mai redusa.
Poate ca tigania mult asteptata a lipsit pentru ca greii consacrati au candidat la tara, acolo unde taranii sunt cuminti iar ei,acesti politicieni deja stiuti de oraseni, par nave spatiale pe linga mamaiele fara dinti, tataiutii bolnaviori si cu pensii de citeva zeci de lei vechi. Ipocrizia si nepasarea lor este reptiliana si ei stiu asta!
S-a retras Ion Iliescu din viata politica, efectul s-a resimtit, este o stare si de alarma si de nesiguranta in rindurile electoratului sau traditional care nu are un viitor limpede, are virsta inaintata, o viata dura si plina de greutati si sacrificii, lipsuri, cresteri de preturi si anuntarea crizei care sta sa ne cutreiere si pe noi.
Campania aceasta electorala este totusi cea mai intensa, cea mai apropiata de oameni, in care indentitatea partidelor a cedat in fata oamenilor propusi pentru a fi votati.
Oamenii politici au folosit tot ce au avut pentru a isi face promovate prezenta si intentiile, toti si-au facut sedii de campanie, unii si-au deschis sedii de campania acasa precum Nicu Boghici, altii au pornit de devreme precum Mihai Manoliu, altii au avut sedii de campanie dosite precum Marius Necula sau Mihail Boldea, altii le-au amenajat si nu prea le-au folosit precum Mihai Irimia sau Florin Paslaru.
Florin Paslaru este produsul politic de succes si lider incontestabil al acestei campanii, a reusit sa isi promoveze numele si imaginea cu precizie militara, dovedind pregatire, organizare, un spirit de lider, coordonindu-si echipa in asa maniera incit a aparut pretutindeni, transformindu-se in locomotiva pentru a promova nume precum al doctorului 'nevastuica' Bacalbasa, unul dintre cei mai simpatizati, sustinind si prezenta in alegeri a rectorului Viorel Manzu care a fost foarte sustinut de prezenta in campanie a lui Bogdan Ciuca.
Florin Paslaru este un viitor lider al PSD local, iata ca un partid mare ,daca gaseste un om pe masura, poate obtine rezultate notabile.
Bogdan Ciuca a fost de departe cel mai prezent printre oameni, cu prezenta si activitate intensa in parlament, fiind al doilea parlamentar ca numar de initiative legislative, stiind sa discute cu oamenii si acestia iubindu-l, apropriat de batrini si de copii, Bogdan Ciuca a reusit sa traga in fata numele unor persoane noi in politica locala precum al lui Viorel Minzu, dovedind colegialitate si sustinere in echipa.
Sediul de campanie cel mai bine amplasat a fost al lui Florin Paslaru, amenajat din timp si semnalizat corespunzator, a contribuit tenace la construirea unei campanii care cred ca ii va aduce victoria.
Nu au lipsit panourile, au fost gasite noi locatii si au aparut panouri in aceste locatii, fixate adinc in pamint si taiate mai apoi, poate chiar de proprii stapini sau ciracii lor, pentru a atrage atentia publicului, ca in cazul lui Mihai Manoliu.
Afisajele pe cladiri nu au fost uitate, lideri fiind cei de la PNL care l-au exportat pe fetele de bloc pe Mircea Ispas, apoi Sandu Traian si-a folosit propriul hotel ca un mare suport de imagine si bine a facut-o, liberalii fiind secondati de PDL care au amplasat pe Doru Resmerita pe fata hotelului Sofin.
In timpul campaniei unicul eveniment a fost al lui Iulian Arama PDL i s-au facut mustati si acesta a fost foarte suparat, mustatile au fost sterse sau panoul inlocuit, atit a fost demn de retinut.
Au fost folosite si panourile outdoor, in special cele luminate, astfel ca dupa reclamele la cafea si masini, puteau fi vazute reclamele PDL tip 'Ei cu ei, noi cu voi!'
Ca o observatie, panourile publicitare pe care a fost expus Eugen Durbaca, in campania pentru presedintia consiliului judetean, au fost cele care au gazduit imagini cu Bogdan Ciuca, cu mult mai vii si mai expresive insa, cu imagini legate de punctul de pensie, locurile de nastere si oamenii pe care nu i-a uitat.
Cine a putut, s-a dus la televiziune atit locala cit si nationala, Antena 1 Braila/Galati a avut o contributie net superioara PROTV, Catalin Negoita a facut rating la emisiunea sa de pe ExpressTV, Aurel Stancu a cam fost ocolit la RTv, poate si pentru ca s-a lansat tirziu si transmite pe o nisa de audienta, iar cine si-a permis a avut si iesiri in presa centrala, precum Bogdan Ciuca la Antena 3 sau Antena 2.
Totusi, panourile stradale au dominat aceasta campanie, mai bine spus, afisajul de tip outdoor, panourile amplasate in locatii suplimentare, bannerele si afisajul pe masinile mari, gen dubitze.
In dinamica promovarii, cei mai bine promovati de caravanele electorale au fost Iulian Arama si Doru Resmerita ambii de la PDL.
Fulare, brosuri, fluturasi, calendare si scrisori in cutia postala au folosit mai toti candidatii, ziare tiparite au avut Marius Necula si Bogdan Ciuca, acesta a lui Bogdan Ciuca fiind un ziar la obiect si cu subliniere pe problemele de imediata durere a electoratului activ din colegiul sau, ziarul lui Marius Necula fiind un ziar 'mai jurnalistic' (e doar fost ziarist), dorind 'sa traga' si numele lui Mihail Boldea.
Cea mai frumoasa carte mare postala politica
, ma refer la calitatea tipariri, este aceea a PRM care promova pe Carol Dina si Dorin Meran, cu un text inflamabil, tiparit pe spate, cu teme care puteau misca publicul, legat de emigrarea tineretului, de datoria externa si de saracie si furtul calificat intreprins de guvernari, cred ca nu mai e suficient, cin epoate fura, cine e prins.
Cea mai simpatica masina caravana este aceea a PDL, Iulian Arama are un 'zimbet de pasta de dinti', Doru Resmerita este serios ca un cercetator, doar e doctor inginer, tandemul insa e tonic si optimist.
Vasile Parlog, candidat al PNL, cetatean de onoare al Galatiului, cred ca a avut una dintre cele mai de prestanta iesiri in media audio, alaturi de Bogdan Ciuca, dominind ca mesaj aceasta campanie.
Tot ca o observatie, majoritatea inregistrarilor audio, vis a vis de campanie, au fost facute de candidati dupa 15 Noiembrie, deci povestea auzita care sustine ca nu a fost timp de promovare este cam nesustinuta de realiatte, candidatii au pornit tirziu si au fost mult nepregatiti, cu exceptia unora precum Florin Paslaru sau Bogdan Ciuca, au existat cazuri de candidati care isi cautau sefi de campanie in saptamina a doua, cazul lui Nicu Boghici.
Aparitii tirzii au avut in special cei de la PRM, Dorin Meran a aparut pe niste dubitze de transport destul de tirziu si, ca o ciudatenie, am regasit numele multor romani pe listele UDMR, de ar fi sa amintesc numai numele lui Iulian Voicu, pe listele UDMR. Campania electorala actual este aproape masculina, femeile la Galati nu au treaba cu politica, cu exceptial Lucretiei Rosca.
Ultima observatie a acestei campanii, Lucretia Rosca nu a primit niciun pahar cu apa in fata, pentru ca nu i se spune 'Ciocu' Mic' si nici nu stiu sa existe, printre politicienii locali vreun 'Bideu'.

Niciun comentariu: