sâmbătă, 13 decembrie 2008

Ce sta in spatele triplarii taxei de inmatriculare


Taxa de prima inmatriculare se poate 'fenta' daca va inmatriculati masina in Bulgaria, costa mai mult cartea verde si politia de asigurare Casco, povestea insa e valabila mai ales la firme care isi pot deschide acolo punct de lucru, sucursala, ceva care sa le permita sa aiba un sediu social pe teritoriul bulgar unde preturile de orice natura sunt mai mici decit cele de aici.
Implicat in importul de Citroen, cu vinzari bune in aceasta perioada dominata de criza finantarilor, premierul Tariceanu si 'vosganianul sau de servici', joaca tare si grozav, pune conditii de guvernare ca el sa ramina premier si aparent isi atrage oprobiu general si mai ale aduce deservicii mari partidului sau si oamenilor din jurul sau.
Cine nu ii injura pe liberali, pe liberalii care au fost specialisti in taxe si impozite si iata ca sunt la apogeul taxelor cu taxa de inmatriculare triplata pe ultimii metri de guvernare.
Ce urmareste Calin Popescu Tariceanu prin triplarea taxei de inmatriculare?
Se vor stopa importurile de masini rulate din strainatate?
Prosperitate la romani inseamna acum sa aiba nu un Opel Astra diesel rulat ci un BMW rulat, in aceeasi bani cu care si-ar fi luat Opelul.
Vor veni mai multi bani la buget? Am indoieli, criza loveste si in consumul de masini noi. Urmareste Calin Popescu Tariceanu ruina imaginii sale politice?
A reusit Calin Popescu Tariceanu sa se faca placut prin aceasta taxa?
Va iesi aplaudat de la guvernare? Refuzind majorarea cu 50% a salariilor profesorilor, neglijind cererile celor care lucreaza in sanatate si transporturi, Calin Popescu tariceanu are cel putin o iesire controversata de la putere, iesire care va costa poate chiar viitorul partidului sau, care in viitor, ar putea avea soarta PNT Cd.
Ce este subteran in tot acest demers? Este posibil ca, prin ordonanta de triplare a taxei de inmatriculare, o mare diversiune de altfel, Calin Popescu Tariceanu sa isi fi negociat 'linistea la a se evita a i se ancheta matusa, dupa terminarea mandatului'.
Triplarea taxei este considerata, de drept constitutional, drept neconstitutionala.
Aceasta minge la fileu, ridicata noii guvernari Stolojan, va facilita viitorului guvern, intrarea in piine mai rapid dar mai ales un avantaj de popularitateatunci cind premierul Stolojan va anunta ca se anuleaza ordonanta Tariceanu de triplare a taxei si se revine la taxa veche, de dinainte de 15 decembrie care va fi acceptata fara cricnire de tot demosul nemultumit.
O tactica similara, a fost folosita cu ani in urma de guvernul Petre Roman, exact la scumpirea zaharului si uleiului, s-au vociferat preturi abracadabrante si cind au fost comunicate valorile mai reduse decit cele vehiculate, care inspaimintau, lumea le-a acceptat si a rasuflat usurata ca sunt 'doar atit de mari, deci suportabile.'
Anulind taxa tripla si mentinind taxa actuala, guvernul nou Stolojan vine la putere pe un superval de popularitate, nimeni nu mai ciriie ca taxa de pina la 15 decembrie era oricum maricica, o va plati d espaima celei triple.
Spaima va limita, pe viitor, aventura de masa a cumpararilor de masini rulate de la nemti sau de aiurea, afacerea va ramine pe mina cunoscatorilor si mai ales a celor cu capital de rulat.
Cit despre Calin Popescu Tariceanu, care abia si-a scos din redistribuire un vot de deputat, va avea, dupa guvernare, un mandat 'fara batai de cap la matusa', asta in caz ca nu e cumva deja neconstitutionala ordonanta de triplare si atunci ar fi bine sa se imprieteneasca cu Adrian Nastase care sa ii povesteasca din tacticile de supravietuire, ca simplu deputat, cind va fi masurat de DNA, 'la termopanele matusii'. Scapa cine poate, nu-i asa?
Ciudata tacerea lui Traian Basescu! de pe autoblog http://ciumburlia.blogspot.com/

Niciun comentariu: