joi, 1 mai 2008

De 1mai Elena Udrea scrie pe blog si compara turismul romanesc cu cel bulgaresc...

Au trecut si sarbatorile pascale, vine 1 Mai si eu tot pe litoral sunt.
Slujba de Inviere a fost deosebita pentru ca s-a tinut pe plaja din Mangalia, pentru al saptelea an consecutiv si, pentru ca au participat mii de credinciosi.
Dupa slujba a inceput o furtuna cu tunete si fulgere, care s-a transformat intr-o ploaie ce a tinut pana astazi.
Asa ca nu am putut face mare lucru din ce imi propusesem. Totusi au fost cateva evenimente ale partidului la care am participat si am lucrat impreuna cu colegii de la Constanta la programul de campanie.
Ieri am mers pentru prima data la Balcic, starnita de o campanie aproape agresiva in favoarea litoralului bulgaresc, pe care am vazut-o la televiziunile romanesti.
In afara de Castelul Reginei Maria, ce merita vizitat, pot spune fara ezitare ca nu am gasit alt motiv pentru care sa aleg sa ma intorc acolo ca turist.
Am comparat statiunea, asa cum arata ea astazi, cu ceea ce este acum Vama Veche.
Un amalgam de constructii care nu respecta niciun concept arhitectonic, ci doar posibilitatile financiare limitate si gustul dubios al celor care le-au facut.
Un fel de bazar care se suprapune peste o zona veche, ce pastreaza prin prezenta castelului un aer nobil.
In rest, foarte multi romani.
Sigur ca in timp ce litoralul romanesc, elegant, pe alocuri luxos, rafinat este abandonat, neprimitor, complet inchis, sau era pana astazi, bulgarii au stiut sa isi atraga turistii, mai ales pe ai nostri.
Terasele, restaurantele, pensiunile, magazinele erau deschise si totul iti inspira vacanta. Si iata cum reusim sa ne facem singuri rau.
Pentru ca de 18 ani, nu am fost in stare sa gandim o strategie de dezvoltare a litoralului romanesc, bulgarii, fara a avea resursele noastre, ne-au luat-o inainte.
Maine se lanseaza sezonul turistic, la Mangalia si, pe 2 mai este organizata de catre Primaria Mangalia si PD-L o dezbatere privind soarta litoralului romanesc, la care voi participa.
Va tin la curent cu ce se va intampla.
Pana atunci cred ca este mai bine sa ne interesam de ce facem la noi acasa decat sa ne doara de turismul bulgarilor.
Putin patriotism nu strica acum, chiar daca multe televiziuni sunt comerciale. http://www.elenaudrea.ro/blog/
- Te contrazic Elena,oamenii reactioneaza la modul la care sunt tratati, asa si clientii care fac piata! Turismul romanesc nici acum nu face decit sa schelalaie pe note patriotice si sa ia banii in mod banditesc si dispretuitor fata de clienti, romani sau straini, pentru sistemul creat nu conteaza.
Nu merita supravietuirea un asemenea sistem, sunt doar fostii sefi de unitate care in trecut dadeau bere rece la militieni si la ceilalti le bagau sub nas drobul de peste care era obligatoriu.
Turismul romanesc merita reforma si daca il tine managementul sa concureze nu cu bulgarii ci cu turcii si grecii, in rest doar vorbe si dezbateri tv!

Niciun comentariu: