duminică, 27 aprilie 2008

Durbaca outdoor

Tatutzu' Durbaca are un poster blind, mare si luminos, lucrat frumos si amplasat in multe locatii din orasul Galati.
Nu stiu daca il intrece la numar pe cel al lui Marius Stan, care pozeaza american, cu zimbet larg si dantura albita, dedicat trup si suflet fotbalului si clubului sportiv Otelul.
Durbaca e un brand tare, e construit in timp si cu efort exemplar.
Nu si-a vopsit parul, nu isi ascunde virsta dar nu il lasa puterile.
Mi-amintesc, in urma cu citeva veri, cum imi face semn sa vin la un suc.
Ne intilneam intr-o benzinarie, eu obosit, tras la fata dar ingrasat, el acelasi, cu aceeasi privire, cu acelasi tonus si cu vocea neschimbata.
Ma intreaba ce fac, voia deci sa imi spuna ceva.
Nu avea rost sa ii spun ca ma zbateam in apele tulburi ale vinzarilor de masini, ca Daewoo tocmai declarase falimentul mondial si eu nu aveam showroom, fusesem evacuat(era la proriu in strada cu firma), aveam rate, aveam datorii si aveam atitea pe cap, ca nu le mai gaseam solutia.
Ma aseaza tatutzu' pe un scaun, ma scaneaza si imi spune ca ar fi bine sa mai slabesc, ca e bine sa dorm regulat, sa am o viata organizata, sa las fetele si sa imi impun un gen de rigoare cu care sa lucrez. Imi povestes cum la via lui de la Hanu Conachi a lucrat-o singurel, cum face dimineata flotari, ridica gantere si face abdomene, el impreuna cu Cristi, fiul, pe care deseori il depaseste.
Sucul pe care l-am baut parca avea bucati de sticla. Ce fete? Cum sa ma organizez? Rigoare?
Cu ani in urma, la campania din 1996, lucram si la Radio Galati si tatutzu' Durbaca avea audiente cu poporul, pina noapte tirziu, apoi tira intreg personalul primariei prin oras, sa vada stadiul lucrarilor.
Dimineata incepea devreme chiar daca noaptea se sfirsea tirziu.
Au trecut anii, se vede si la tatutzu' Durbaca.
Am cunoscut oameni diversi, destui si multi.
El e un caz aparte!
Acum candideaza pentru presedintia Consiliului Judetean si tare cred ca genul asta de demers, ca Presedintele Consiliului Judetean sa fie ales prin vot, i se datoreaza.
L-am vazut astazi la televizor, e acelasi.
Va turna asfalt, va face strazi, va pune canalizari si va trage gaze, va electrifica acolo unde e cazul si ii va dispera pe toti din dimineata pina in miezul noptii.
Ce coada era la audiente pe cind era primar, ma gindesc ca coada va fi cind in audienta ii va veni intreg judetul...

Niciun comentariu: